nuffnang

30 April 2011

yeay...my best fren dh deliver her 2nd baby today....

adehhh....kawan ku ros ayu dh selamat melahirkan bayi keduannya pada hari ini tengah hari tadi...
alhamdulillah....kan aku dh ckp kt kau...sabo dulu...tahan sikit...biar kuo 1 may..tp dgil..ahhahaha...

anyway...thniah2....dpt dh sepsang...kakak dh ade adik utk bermain nnt...xde laa asek gado ngn ibu je..kaco aunty je...ehhehehe...

ape kah nama baby tdi ea..lupe lak..adam something laa..hehhehe....
xsabar nk tgk ank sdra baru...

The Royal Wedding

The Royal Wedding






Prince William & Catherine Middleton


Friday 29 April 2011 at Westminster Abbey






















28 April 2011

What if....

If I died tonight,
Would anyone care?
Because as far as I can see,
No one's even aware,


Sure they know I'm a cutter,
And once, they did care,
They even stopped me from committing suicide,
But I know those thoughts just aren't there,


My girl called me a loser,
My family think i bring bad luck,
My friends dont show the same interest they once did,
And inside I'm so incredibly weak,


I'm not going to lie to you,
They talk and ask, "What's New?"
But can they just not see,
That soon my life might be through?


If I died tonight,
How long would it take to forget my name?
School, friends, family, and fun,
I'll just be another picture on the wall of shame,


If I died tonight,
Or maybe that "if" should be a "will,"
As I lay on the bathroom floor,
Blood from my wrists will continue to spill,


Would my girl still think I'm a loser?
Will my family still think i'am a bad luck?
Will my friends completely lose interest?
Or would they stay up, unable to sleep?


Will I commit suicide,
If things keep getting worse?
How long will I be able to stand,
On lifes cruel course?


I keep sinking into the dark,
Alone more and more,
Still I do cut,
I can't even answer "what for?"


I've become so very interested,
I keep staring at my wrists,
My mind keeps calling,
For that razorblades kiss,


How long can I keep this urge,
Down at bay?
A time will come when I will give in,
And suicide will come my way,


If I died tonight,
Would you even care?
Because as far as I can see,
You not even aware..-IM NOT THAT STRONG- 



- I WISH IM NOT ENDED THIS WAY-- 

Naper still sayang dia ??

Naper ko still syg dia, walau dia dh tinggal ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh buang ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh hancurkan ht ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia dh pijak cinta ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia runtuhkan mahligai ko ??
Naper ko still syg dia , walau dia pergi tanpa belas ??
Naper ko still syg dia , walau ko menangis dia pandang ko penuh benci ??
Naper ko still syg dia , walau dia tak pernah pikir susah ko ??
NAPER?NAPER?Naper ko still sayang dia ??? !!~

SEBAB ......

bila dia tinggal aku ... aku sedar kelemahan diri aku
punca dia pergi ...

bila dia buang aku .. aku makin dekat dengan Tuhan ,
dan aku tahu ujian ini utk aku baiki diri .. bukan merosakkan diri aku dgn kebencian

bila dia hancurkan hati aku .. aku teringat betapa byk hati dia aku hancurkan ,
tanpa aku sedari ..

Bila dia pijak cinta aku .. aku tahu cinta tuh dh lamer x berkembang tak d baja ..
atas kelalaian dan kealpaan aku ..
bila d pijak baru aku tercungap untuk bernafas ,
dan cuba bangun dan kembang semula

Bila dia runtuhkan mahligai aku .. saat tuh , ia hanya mahligai kaca .. yg pudar sinarnya
hanya tiang cinta yg mmbuat ia terus berdiri ..

Bila dia pergi tanpa belas ...
Aku kenal dia , aku tahu dia berperang dengan diri ...
mencari kekuatan untuk berlalu

Bila dia pandang aku penuh benci ... itu kerana dia sayang aku , walau dia cuba nafikan

Bila dia tak pernah pikir susah aku .. sebenarnya dia tak pernah berhenti memikirkan aku ..

dan kerana itu ,
aku still sayang dia ..
dan mengharapkan peluang dari Tuhan untuk perbaiki segalanya .. !!~
dan aku berjanji ,
walau sesaat aku takkan sia kan ...

endless love

Malam ini aku bersedih... :(

AKU BERSEDIH....

aku tak pernah menyangka.... kesedihan juga mampu mengubah tingkah laku ku... aku tidak menyangka sama sekali... perasaan tabah yang aku simpan selama ini lebur jua... aku tak mampu menghalang rintikan jernih yang mula mengalir dipipi... semakin lama semakin deras... sederas degupan jantung aku tika ini... sesesak nafasku menahan tangisan... suara ku tak mungkin terlontar dari peti suara yang mulai perih... aku tidak pernah menyangka ia akan terjadi pada ku...

AKU SEORANG YANG TABAH!!!! 

YA!!!! aku seorang yang tabah!!! aku perlu kuat menjalani liku-liku hidup ini tampa menongkat tangan orang lain bagi memimpin aku untuk mengharungi hidup ini... hidup ini kadang-kala kejam terhadapku... (sebenarnya aku yang tersilap... hidup tidak pernah kejam.. tetapi aku yang kejam terhadap diri aku..) aku perlu bangkit dari kesedihan ini.... kesedihan yang takpernah aku tahu hujung pangkalnya... aku perlu keluar dari belenggu ini... aku perlu melakukannya untuk hidup aku... kerana aku tahu... aku seorang pejuang....

AKU SEORANG PEJUANG!!!!!

aku perlu menjadi seperti seorang pejuang... aku dilahirkan sejak mula lagi sebagai seorang pejuang... langkah kaki ku ini jua perlu seimbang... bagi memastikan aku tetap menjadi seorang pejuang... selepas aku tersungkur jatuh menghadapi kekecewaan... aku tidak perlu takut untuk jatuh tersungkur lagi... kerana aku seorang pejuang yang lasak dengan ilmu yang telah di titip sejak kecil lagi.... aku perlu menjadi pemenang....


AKU SEORANG PEMENANG!!!!

aku akan berusaha untuk menjadi seorang pemenang... kerana aku tahu, walaupun aku kalah pada satu perasaan, aku tetap jua seorang pemenang apabila aku dapat bangkit dari kekecewaan itu... aku perlu menjadi pemenang, kerana aku mahu buktikan bahawa aku bukanlah pejuang yang senang menyerah kalah... aku berundur bukan bererti aku mengalah... tetapi aku berundur demi mencipta sesuatu yang bermakna untuk dijadikan pengajaran... aku perlu sedar...

AKU PERLU SEDAR!!!

sedarlah diri ku... jangan kau di buai perasaan sedih dan kecewa... lap lah air matamu... bangkitlah kamu sebagai seorang pejuang yang ingin menuntut kemenangan... kemenangan yang bermakna buat dirimu... bangun lah semangat ku... kerana eangkaulah pendampingku yang nombor satu... wujudmu dalam diri ku membantu aku menghadapi hari-hari sukar... senyumlah bibirku... semoga senyumanku bakal menenangkan hati mereka yang melihat kejatuhanku, yang juga membantu memberi sokongan pada diriku... akhir sekali... pergilah kau sensara... aku perlu bangkit untuk diriku...kerana aku seorang pemenang....

27 April 2011

tanpa mu :(


Lyrics | 6ixth Sense lyrics - Tanpa lyrics

i need you....



Tanpa Kekasihku


Langit begitu gelap, hujan juga tak kunjung reda
Ku harus menyaksikan cintaku terenggut tak terselamatkan
Ingin ku ulang hari, ingin ku perbaiki
Kau salah,kau kubutuhkan
Beraninya kau pergi dan tak kembali

Dimana letak surga itu
Biar kugantikan tempatmu denganku
Adakah tanda surga itu
Biar kutemukan untuk bersamamu

Kubiarkan senangku menari di udara
Biar semua tahu kematian tak mengakhiri
cinta..

Apalah artinya hidup tanpa kekasihku
Percuma bila aku disini sendiri

Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu
Kekasihku, bersamamu






Opick – Tiada Duka Yang Abadi
Tiada duka yang abadi di dunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani
Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta di jalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya
Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki s’gala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Waktu berputar rembulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani
Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki s’gala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki s’gala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

aku jua bukan cm dolu

ye..mmg aku xdecide lgi spe yg aku ptot kawen...
sbb aku pon tatau..sbb aku sndri xstabil...
mcm mne nk kawen?kn?

dan aku juga tidak meletakkan kau sebahagian dri calon2...
sbb aku xde calon pon...

sbb aku bkn mcm dolu...
boleh pilih2....nk itu..xnk ini....

im change enuf...
u?xpnh berubah...

skng aku mls nk pk lagi...
sbb aku rse..aku xsedia lagi...
mental..fizikal..aset..sume zero...

thanks..im a liar..still a liar...right??
so get off me...jgn nk caci aku dpn org len...
ckoplaa dgn maruah aku yg tercemar thn lps...
org dh pndng hina kt aku....
terutama family aku....

kau ade pk??
sbb ko xpenah alami ape aku rase selama setahun...
perit..seksa...

yg kau tahu..salah aku....
aku gelakkan kau konon...
org cerca aku??org maki aku?/org hina aku???
kau xpk???

cmne aku nk hadap org len???nk hadap family aku???
aku sengsara dah...pliss...jgn tmbh sengsara aku....

klo setakat dtg utk tmbh beban....
pliss....go away...
i need you when u needed me...
not for fight...
we're grow enuff..not a child anymore...

stop doing that relate with me...
if u just want to lose my dignity..
go on...

semoga tuhan ampunkan dosa2 mu....
dan aku sentiasa memaafkan mu....
dan tiada dendam antara kita...

kerana kita adalah satu..

-end-

27/4/2011 1736

yep.k0 b0leh blah

thanks~
again~

maaf! aku masih sayang :|

xkira sebanyak mana ko nk benci aku...
xkira sebanyak mana ko nak caci aku...
xkira sebanyak mana ko nk kutuk aku...
aku tetap aku...yg xpenah simpan dendam atau ape pon terhadap kau..

kalo rase ati kau tu msih perlukan aku...
masih ade sisa sayang ko pada aku...
rasa kasih pada aku...
kembali lah bila kau benar2 perlukan aku...

aku sentiasa menanti...kerana kita adalah satu!
maaf~ maaf~ maaf~

dont know ur motive

actually what are you want from me??if u just come and talk about the bad thing of mine...no need...

i know already who i am...i such a jerk...right?

playing around all the time huh?

always pretend to be a good person but dont realize that im the worst person right...ahahhaha...poor me...still want to cover up on my fault...

when i admit my wrong..when i just talk a bit..only a bit...u'll said that im covering...adehhh...its hard to talk with...especially you...who ever dont know me deeply...its hard to discuss kot...entahla...

ckp sikit...lebbih sikit...u ckp i lebey2...

semakin xphm...

sy bkn nk jtuhkn u or wut...im sorry klo ape i ckp selama ni...wt u saket ati..or terase...
really sorry...

i bkn lagi cm dulu...nk play around...i terase sgt..bile u ckp...i mainkan perasaan ab..n nk adjust u???hey...pliss oke...i xmemilih laa...i just trime pepel who can accept me with his full heart...his family can accept me too...who?i dont know...i never decide who to be the one..

i accept u because i tot u dh berubah...tpi rupenyer tidakk...still nk crik kesalahan i...still the same person before...i trime u dgn baik...i trime yg lain juga dgn baik...i xmemilih skng..spe layan i baik..i layan dia baik..who ever...lelaki ke pompuan...same shja...tp u bila tgk nme shapix...syafiq...ke spe2 yg u taw penah dgn i..u akn pk bkn2...i nk adjust laa..ape laa...selalu pk bkn2....i berkawan ngn spe2...n i xlarang juga mereka yg nk benci i or kutuk i pon...xkshlaa...

FYI..i xnk adjust spe2 dh skng...mls dh...i xnk jdi cm dulu...cuma nk fokus ngn dri sndri n career n family...even ssh utk sy...semua dh musnah...but i have to gain it back...insya-Allah...just need a moral support from others...not people who always condemn and gimme a -ve side...

i xnk adjust u pon..xnk..sbb xlayak kot...sbb i sentiasa direndah2kn oleh u...tp i xpenah nk merungut or wut sbb i sdr dri...even u just talk bout my dignity...dignity???ade ke?maruah i dh lme xde...even worst when it happened last year...trus xde...u know?u never know...what im facing to now...my feeling now...u know only ur dignity...me???

always think of urself...dun ever think of myself...

enough...dont torture me...anymore...im suffering enough oke..tp get my life back its hard..really hard..to gain the trust from others also hard..its hard for me to do it alone...dont u ever to add on some more oke..

now..i just wanna to gain my confidence first...my family...my career..even i dont know how to make the first step...its hard...really hard...all gone...keje xde...nk belajar alek...tpi taw mmg ssh...family pon pndng semacam...malu...haih...nak kawin??tpi spe nk sy kn...keje xde...xstabil lgi...berangan jela..

arghhh...susahnye jadi azah....

aku vs mak kamoo

semalam...dia ade sms dekat hp chik...tanyakan kabar kami...

tpi bru pagi td balas....

mak: salam azah..apa kaba..mkcik hrap dan doa kn azah dan chik sentiasa sihat...mkcik di sini semuanya juga             sihat...kirim salam ke chik ye~

me:  salam acik..maaf semalam azah dh tido...chik pon kirim salam kt acik..alhamdulillah kami sihat juga..acik kje ke?azah harap iwan sihat...

mak: iya makcik keje...skng ni kt tpt kje..iwan sihat...azah ade col iwan x?

me:  maaf ganggu...azah takde call tapi azah dh mintak maaf dgn iwan...tpi mcam iwan susah je nak trime azah balik....

mak: xpelah azah kita tawakal jela pada tuhan..dia yang menentukan kehidupan kita...dan jodoh kita..klu memang jdoh azah ade dgn iwan..x ke manakan? mkcik kdg2 terfikir juga kalo iwan kawin dgn azah...ada ke iwan boleh jaga azah dgn baik...dalam agama...mkn pakai azah...semuanya lah....dlm rumah tangga...azah, makcik sayangkan azah rasa macam anak sendiri...sebab itulah makcik harap bila azah kawin biar dapat jodoh yang baik...makcik tompang gembira...

me: insyaallah trime kasih acik..yela..kalo ade jdoh..xke mne..azah pon tak tahu boleh ke pikul t.jwb jdi istri yg baik..sedia ke x...kirim salam kt iwan...

mak: tapi chik ada ajar azah ttg agama kan?ikot ape chik ajar, acik yakin azah akn jdi hamba Allah yg baik..akn jdi istri dan ibu yg baik..insyaallah..takpelah azah, azah pon tahu apa yg kurang ttg iwan..acik sniasa berdoa stu ari nnt iwan akn jdi org yg baik dlm semua perkara...termsuk suami dan hamba Allah...nnti mkcik smpaikan salam azah kt dia ye..

me: insyaallah..azah pon sentiasa doakan utk iwan :)

mak: PNC

me: takpelah acik..sabar..kita doakan jela...biarla dia dengan dunia dia sekarang..asalkan dia xkembali macam dulu...biar dia buat keje...khabarnya sekarang dia dengan lukisan..same2 laa kita doakan dia acik..

call?

sorry dont pick up your call...

run baby run....go away~

hehehhe...its funny when i just describe u lately...u just look likes me before...
always run away...something goes happened...u just take off your shoes...and gone...

like me before...when im get caught to something...im trying to escaped..ahhahaha....

u want me..but u run away from me...

scared?afraid to accept me???afraid if i will do the same mistakes before??/afraid that i'll hurts you again???
so better put yourself to the safe place first by chasing me up and later on disappeared...heee...clever...take a risks but at the same times...put on some safety equipments...heee~

i dont know how to get u...and this only way to get u on...i know...u will open my blog right??
as i know...u always track me where ever i go..what ever i do...who ever i with...heee~
so i hope...u'll read this...

how many accounts more that u wanna deactivated huh???adehhhh~~~

you become me lately....are you realize it???

come...and gone...come..and gone...

2007- meet...friend...couple...-such a good boyfie..good friend...good brother...for me~~~~ (COME)

2008- on/off....off~~~~ (GONE)

2009- meet up again~ smiling face :)  ~~~~ (COME)

2010- separate ~~~~~(GONE)

2011- im back...u come...then gone....come...then gone again...then come..gone~~~~~(??????)

until when??? thanks~~~

26 April 2011

:: Cinta Seorang Lelaki ::

Apabila seorang lelaki benar-benar jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas, perubahan sikapnya dapat dilihat dengan jelas. Hati lelaki yang dianggap keras selama ini, tiba-tiba menjadi selembut kapas. Bahkan lelaki yang mabuk cinta sanggup berkorban dan melakukan apa sahaja untuk kekasihnya. Sekeras manapun hati lelaki ia akan mengalirkan air mata apabila hatinya dilukai. Namun kaum wanita janganlah mengambil kesempatan di atas pengorbanan yang dilakukan lelaki untuk mu itu.

Sekiranya kamu menyedari teman lelaki kamu sentiasa bersungguh-sungguh melakukan sesuatu untuk kamu dengan rela hati, nyata kamu tidak silap memilih teman hidup. Situasi ini terang-terangan sudah menjelaskan perkara sebenar. Dia bukanlah jenis orang yang berdamping denganmu sekadar suka-suka ataupun untuk mengambil kesempatan,tetapi atas dasar cinta yang sebenar. Betapa beruntungnya kamu.

Selain itu, jika teman lelakimu sentiasa buat hatimu senang dan terhibur, itu tandanya dia inginkan perhubungan yang serius daripada kamu. Sudah tentu dalam sesebuah hubungan kita inginkan sesuatu kenangan yang manis untuk dikenang. Jadi tidak hairanlah lelaki sebegini sentiasa inginkan suasana ceria setiap kali berdampingan dengan orang yang dianggap istimewa dalam hidupnya. Padanya, sudah menjadi tanggungjawabnya untuk membuatkan hati orang yang disayangi sentiasa senang dan terhibur.

Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati. Dia akan sentiasa mengingati orang yang dia sayangi agar hubungan yang terjalin berjalan lancar tanpa sebarang masalah. Itu tandanya dia amat menyayangi perhubungan di antara kamu. Jadi, terbukalah mendengar nasihatnya.

Cemburu! Satu sikap yang paling tidak disukai oleh kebanyakan insan yang bercinta. Namun jika diamati, cemburu sebenarnya tanda seseorang itu terlalu menyayangi kamu dan tidak mahu hati kamu berubah. Bukan bermaksud dia ingin mengongkong kebebasanmu, tetapi dia cuba mengambil berat setiap apa yang dilakukan oleh kekasihnya pada setiap inci. Jika kamu setia padanya, tidak salahkan dia cemburu asalkan tidak cemburu buta!

Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilangannya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja. Kalau boleh biarlah ke jinjang pelamin, baru berbaloi!

Kamu pasti pernah melalui situasi di mana teman lelakimu marah dan sentiasa curiga setiap kali kamu bercerita atau berjumpa mengenai lelaki lain di hadapannya. Jangan risau. Bukan bermakna si dia ingin mengongkong perjalanan hidupmu, tetapi risau sekiranya kamu mula berpaling tadah apalagi
setelah berjumpa dengan lelaki yang boleh menjadi pencabar terdekatnya. Ini tandanya cintanya begitu mendalam terhadap mu..

Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebihlebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain tetapi sebaliknya apabila dengannya. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.USELESS.

Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai keanak-anakkan semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya. Jangan pula kamu sangka manjanya itu mengada-ngada. Bukan senang lelaki sanggup mengubah sikap machonya kepada seorang lelaki yang berperawakan manja. Hanya untuk orang yang disayangi sahaja.

Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu. Si dia akan menjadi orang yang paling rajin dan sanggup melakukan apa sahaja asalkan kamu senang dan tidak dibebani kerja ataupun masalah. Beruntungnya!

Kamu memberitahunya yang kamu akan ke satu-satu tempat untuk satu jangka masa yang agak lama. Tiba-tiba dia jadi menggelabah dan tidak menentu. Itu tandanya si dia langsung tidak boleh berjauhan darimu dan kamu tidak perlu ragu lagi tentang kesetiaannya.

Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “sayang kite tak?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.

Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

Dan pengorbanan paling besar sekali gus menjelaskan lagi betapa si dia menyayangi dirimu apabila teman lelakimu lebih mementingkan diri kamu berbanding dirinya. Apa sahaja yang dilakukan semata-mata untuk mu. Asalkan kamu sentiasa selesa dan berasa selamat setiap kali bersama dirinya. Jadi, HARGAILAH insan bernama LELAKI dan terimalah mereka seadanya…


Ya allah,
Kau bukalah pintu hatinya ya allah,
Kau hanya Kau yang maha berkuasa lagi maha mengetahui,
Amin ya rabbi alamin..


25 April 2011

when the heart talks~

i missed our time together...really missed...the time when just two of us....the happy moment..the sad moment...everywhere..anywhere together...when i am sad,you were there..always there for me...thanks~

we were hold our hands together..went to shopping...watched movies...went everywhere...just with you....

even though, we always on-off..but we were stick together...why?don't know why..i cant answered that question because i am afraid to lose you forever...

just had a wonderful time together with you...its such the best memories i ever had...


but..we are always separated...ya..i know...all just because of my fault...always playing around...not loyal..not honest..arghhh...every single word 'not' refer to me :( i am such a not a good girl...i know that...

but why? why you still chase me up??after all you being through with me...what have i done to you..is it not enough to you to realize that i am not a good for you??you deserve the better ones...ya...better than me..

funny???no...it was me...as you said...what have i done...but i never admit..right?ya...then i just put all the fault to you...blamed you.right? i am such a loser...


but love is giving your full heart to..your effort to...without hoping any consideration...that is love..love that you always give to me...you give your love to me...a full of it...but you never get it from me right? but i really respect what have you done to me...you never regret..you still chasing me up..chase my love for you...arghh..why??//why??


but..after all...i still love you...i still miss you...i still waiting for you.....until when???i dont know...just time will decide...just wait and see...just pray to Allah swt for blessing ours...Insya-Allah~

a year.. separate...just connect through letters and calls...never meet up...seriously i missed you...but you still wait for me...wait for my come back to you..being together just like our dreams...but...


whatever happened...i am waiting for you....

takot..keliru...

saya takut bile awak kembali dan melayan sy dgn begitu baik. takut untuk melembutkan hati ini seperti dulu. takut untuk terjatuh cinta kepada awak lagi. takut untuk merindui awak dengan penuh bahagia, sebab sy dah lali merindui awk dlm derita. saya x mampu nak lalui keperitan dahulu... tapi, hati sy tetap bahagia dgn kehadiran awak. saya cuma takut... keliru.. ntah la... T_T

Di Larang Couple Sebelum Nikah (sy copy je..utk peringatan bersama)

(copy..pringatn utk dri sy jgk,,)...-di larang couple sblom nikah-

Di suatu malam depan panggung wayang…

Sizuka : Best tengok wayang dgn awk td..kelakar je cerita tu..xbosan kan?
Nobita : A’ ah xbosan. Best! Sizuka : Kalau best, knp awk letakkan kepala awk kat bahu sy & beritahu sy y awk mengantuk?
Nobita : Errr~ hehe..
Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kn awk? Kalau x, mesti sejuk dalam tu td.
Nobita : A’ah..btul3! Xdela sejuk sgt td bila dah pakai sweater ni.
Sizuka : Klu xsejuk, kenapa awk pegang tangan sy & beritahu y awk sejuk?
Nobita : Errr~ hehe.. Mereka pun menuju ke i-City..
Sizuka : Awk, sy cantik x?
Nobita : Awk kn syg sy..mestilah cantik..
Sizuka : Kalau sy ni betul cantik bagi awk, kenapa bila sy pakai baju-baju tertentu baru awak akan puji sy cantik. Kalau sy pakai baju longgar, awk diam je..kadang-kadang awk akan tanya saya kenapa pakai baju besar..kalau sy pakai baju ketat, baru awk puji sy cantik..knp ye?
Nobita : Errr~ hehe.. Mereka pun tiba di i-City..
Sizuka : Jom snap pic wak..sy nak tangkap gambar awk bawah lampu tu.
Nobita : Kita tangkap gambar berdua la syg. Meh sini, duduk sebelah sy. Rapat sikit, nanti xmasuk plak gambar awk.
Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni?huu
Nobita : Takpe de..awk kn awek sy..
Sizuka : Awek je..bukan isteri yg sah..
Nobita : Errr~ huhu..
Sizuka : Nanti sy simpan gambar kita ni dalam laptop sy ye wak.
Nobita : Alaa..upload la terus dalam fb.
Sizuka : Eh..boleh ke..xelok la wak..gambar tu dah la awk & sy je..yang ke-3 syaitan..pastu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa y kita buat..xmalu ke?huu
Nobita : Errr~ huhu.. Mereka pun pulang..
Sizuka : “Awk, awk syg sy x?
Nobita : Mestilah syg..syg sangat2 tau..haa
Sizuka : Buktinya??
Nobita : Eh..mcm ajak bergurau je..nak sy kiss pipi awk tu ke syg?hehe
Sizuka : Ish..apa ni? Teruknya pemikiran awk..huu
Nobita : Eh..errr~ huhu
Sizuka : Mak sy kata, kalau kita syg sesuatu tu, kita akan jaga sebaik mungkin.
Nobita : Eh..mestila! hehe
Sizuka : Tapi awk tipu sy!huu~
Nobita : Eh..kenapa plak sy tipu awk??
Sizuka : Kalau awk syg sy, mestilah awk jaga sy sebaik mungkin tp awk xjaga sy dgn baik pun..awk sentuh-sentuh sy, pegang tangan sy, cuba nk kiss sy,ajar sy buat benda bukan-bukan yg sy xpernah buat sebelum ni, selalu ajak sy keluar malam-malam.
Nobita : Owh..sekarang awk nak salahkan sy la ajak awk keluar malam?? Mak ayah awk yg bg izin tau!

Sizuka : Memang diorang y bagi izin tapi awk tau x y diorang jugak y akan tanggung dosa sy dgn awk malam-malam macam ni sbb diorang bg izin pada sy ank perempuan diorang utk keluar dgn lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang sy sebagai peneman pastu buat benda-benda xsenonoh! Pegang sana pegang sini..awk tau x panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awk sampai terpegang tangan sy dgn sengaja, tp neraka tu teramat panas & tangan awk y memegang tangan sy tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali..awk sedar x semua tu?? Tangkap gambar nak kepit-kepit, padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan..then, nak heboh kat 1 dunia. Pastu nanti org ‘like’ awk pun suka sebab orang tau siapa awek awk & hubungan awk dan sy kononnya bahagia tapi awk sedar x yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yg kita buat..awk ada ilmu agama..klu xde ilmu agama pun, awk tau benda tu salah..tp kenapa masih buat? Awk sedar x semua tu??? Ingat Allah tak waktu awk buat semua tu?? Awk tu belum tentu jodoh sy, nak sentuh-sentuh sy. Kalau da awk nak sentuh-sentuh sy, apa je y suami sy boleh dapat special dari sy sbg isterinya y sah? Awk nak ke isteri awk dah macam sisa orang? Awk mesti akan cakap awk akan pastikan y awk akan nikah dgn sy sebab tu awk boleh sentuh-sentuh sy..tp awk sedar x y awk tu siapa?? hanya hamba Allah...awk bukan tuhan utk tahu siapa jodoh sy & jodoh awk..awk sedar x semua tu??? Klu betul awk syg sy, awk jaga lah sy baik-baik, beri sokongan sy jd muslimah solehah…dekatkan diri pada Allah, mohon pada Allah supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana sy ni milik Allah..ibu bapa hanya penjaga sy, mereka menjaga sy dgn penuh kasih sayang & didikan y baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awk utk menjaga sy, tp awk jaga sy x??awk jaga sy x?? x kan..awk bawa sy kea rah keburukan..awk sedar x semua tu??? Banyak lagi y awk buat kat sy, sy pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awk..nanti kat neraka bila Allah soal sy dgn dosa-dosa maksiat y kita buat, bukannya awk dapat backup sy dpn Allah..kn?? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan..huuu~ Suasana bertukar menjadi suram...sehinggalah nobita mula meluah perasaan...

Nobita : Kenapa x dari dulu awk cakap semua benda ni?? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awk nak luahkan semua ni???
Sizuka : Sebab sebelum awk nak couple sgn sy, awk janji yang awk akan jaga sy baik-baik. Awk suka dengan saya pun sebab bagi awk sy baik tapi semakin lama awak makin berubah. Perubahan awk turut merubah diri sy. Baru sekarang sy luah semua benda ni sebab selama ni sy sentiasa menanti agar Nobita y dulu kembali. Nobita y menjaga sy dgn baik. Sy tunggu Nobita tu..tunggu & terus menunggu kerana sy sayangkan dia. Tapi semakin lama sy tunggu, semakin menjadi-jadi...awk fikirlah baik-baik apa y sy sampaikan...kalau awk masih xberubah, lepaskan sy kerana Allah..

Nobita : ......

[Pesanan : kepada pasangan yg hangat menyulam cinta & kasih sayang, jagalah batas anda! Ingat larangan Allah…cinta itu indah krn Allah yg menciptakannya tapi jangan sampai cinta utk Allah itu dinodai oleh cinta manusia..menjadi kebiasaan, dalam berkasih ada kesalahan y akan dilakukan..seringlah muhasabah diri & beranikan diri untuk mula buat perubahan..beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan & azab..wallahu’alam~]