nuffnang

01 February 2010

coke!

Fakta seperti yang tersenarai dibawah adalah kajian santifik
yang dibuat oleh ahli sains kesihatan/sosial di USA dan Britain
serta laporan dari seluruh dunia mengenai minuman ringan Coke :
Coca Cola.

Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan
dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di
jalanraya apabila berlaku kemalangan. Cam pasukan SMART dan
bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis
Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda di rumah diharap dapat
mencuba kajian ini :

1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan
hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk
yang berniaga sup tulang!

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas
dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan
kotoran/hampas akan hilang dari tindakan 'citric asid' yang
berada dalam Coke. Satu bahan gantian untuk mencuci kalau sabun
dah habis! Rasa-rasa buat sabun badan boleh tak?

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis
chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan
Coke. Kesannya karat hilang!

4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada
skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan
hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali
lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh
dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian :
Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci
dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. Kemudian
bolehlah minum air basuhan tadi berperisa coke.

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala
dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur
cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!
Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8.
Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang
Perwaja/besi mesti suka ni!

8. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan
tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah
penyakit osteoporosis.
Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[
bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti
dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan
Penghakis : bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan
penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong
jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada
tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab
hakisan/karat.
Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci
bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti
buat overhaul ni!

9. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try
bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum
mesti termuntah tapi tambahkan citric asid, mesti muka
tersenyum. Tambah pula dengan ais!. Wahh! Rasa cam minum Coke
berperisa kopi. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah
untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak
berapa manis. Lidah ngan otakpun kena tipu. Semua minuman
ringan menggunakan asid yang sama. Tak kiralah Pepsi. 7-up,
Drinho, Yeos, Milo , F&N dll. Sama jer! Anak bapak dan Keluarga
69.
Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah
dicipta untuk meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk
para pekerja buruh. Cam candu masuk China dulu. Antara isi
kandungannya adalah ekstrak dari daun coca [cocaine] dan kacang
Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

10. Cuba rendamkan gigi [gigi yang patah ker tapi kalau nak
rendam gigi dalam mulut tu pun boleh gak] dalam satu mangkuk
Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalamasa 24-49 jam. Yang mana
sakit gigi, try cara ni, kot-kot gigi tu bleh hilang!

Kalau anda tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke,
sama jer! Anda minum Caffein, bahan yang sama dalam 2 minuman
tersebut.

DiIndia, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara
spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan
untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili
mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Saper ada tanam pokok
cili kat rumah tu, semburlah Coke untuk bunuh serangga. Cili tu
rasa pedas manis berperisa coke kot? Cubalah!
Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%.

Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang
sama cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat skru, cuci tandas
, sembur serangga dll. Rupa-rupanya Coke ni boleh dibuat bahan
gantian emergency jika bahan cuci/pelincir/ penghakis habis kat
rumah. Semua fakta diatas anda boleh cuba sendiri dirumah jika
tak percaya. Yang mana tak pass sains khasnya kimia dulu masa
sekolah bolehlah buat eksperimen sains kimia ni kat rumah.

2 comments:

  1. wehh..
    aku br minum coke td..
    ko lmbt post arr.. ;p

    ReplyDelete
  2. aku pon mse post ni...mnum coke..ahhahahhaha

    ReplyDelete